עולם ה- CAD, עלול להיות מבלבל ואולי מעט מתסכל בהתחלה, אבל הכרת האפשרויות הבסיסיות זו הדרך הטובה ביותר להתחיל.

מידול תלת ממדי הוא מיומנות הכרחית כשרוצים ליצור או לעצב. מתחילים בנושא עלולים להתקשות בבחירה של תוכנה אחת שמתאימה לצרכים שלהם, אך אל דאגה. אחרי שהמלצנו לכם בכתבה הקודמת על תוכנות תלת מימד בחינם אנחנו גאים להציג בפניכם רשימה חדשה של תוכנות תלת מימד און ליין ללא התקנה, ותוכנות חינמיות נוספות למתחילים.

Vectary

כלי קל ביותר לעיצוב בתלת מימד.

זוהי תוכנה און ליין. אשר נוצרה עבור מעצבים ומייצרים המתמקדים בעיצוב גרפי ומשחקים, וניתן להשתמש בה גם להדפסת תלת מימד, היא יכולה לשמש את כל מי שמעוניין במודלים תלת ממדיים.

Vectary אינה דורשת ניסיון קודם, ועובדת עם ממשק גרירה ושחרור, זהו כלי נהדר וחזק למתחילים ויש לו גם גרסה חינמית, אליה תוכלו לגשת על ידי הרשמה באתר האינטרנט שלהם.

דוגמא לקובץ תלת מימד שנוצר עם Vectary ופורסם בפיסבוק שלנו

Tinkercad

תוכנת תלת מימד חינמית און ליין שנוצרה על ידי Autodesk. התוכנה פותחה במיוחד לילדים ואנשים ללא ניסיון בתלת מימד והיא בעלת ממשק ידידותי במיוחד. יש לה גם חיבור עם שירותי מדפסות תלת מימד שונים ועם מעט תרגול תוכלו ליצור את הדגם התלת-ממדי הראשון שלכם במהירות רבה. Tinkercad היא ככל הנראה תוכנת התלת מימד הנגישה ביותר מכיוון שהיא מלמדת את כל המושגים הבסיסיים של תלת מימד, ומאפשרת לך להמיר רעיון למודל CAD על ידי פשוט שחרור וגרירת צורות פרימיטיביות, כמו קוביות או כדורים.

MatterControl

מדובר בתוכנה בחינם עם קוד פתוח שתוכל להוריד בקלות. התוכנה נוצרה במיוחד להדפסת תלת מימד ויש לה ערכת כלים עיצובית המאפשרת לך ליצור משהו מאפס או להתאים אישית דגמים קיימים.

FreeCAD

זו כנראה האפשרות הטובה ביותר למתחילים שרוצים להיות מעורבים לחלוטין בעולם ה- CAD. תוכנת תלת מימד קוד פתוח ותיקה שעם השנים הפכה לחלופה לתוכנות יקרות אחרות. אם לא הבנתם מהשם התוכנה חינם. יש לה מערך שלם של כלי עיצוב המאפשרים למשתמשים ליצור דגמים פשוטים ומורכבים. אולי זו לא התוכנה הקלה ביותר למתחילים, אבל משימוש לשימוש ניתן להגיע לתוצאות מפתיעות. החלק הטוב ביותר בתוכנה הוא הקוד הפתוח, שאפשר למשתמשים ולמפתחים להוסיף מודולים וכלים חדשים לאורך שנים.

Scan the code
דילוג לתוכן